woensdag 24 augustus 2011

Geluk 2.0

Boven op een berg zitten en in het oneindige staren of wereldberoemd zijn met de Youtube-hit van de dag? Kies maar. Wat heb je liever? Dat eerste natuurlijk. Want zeg nou zelf: de 'running gag' op Twitter zijn, dat is zo 2011! Ik zit alweer in 2012.

Maya-kalender
Op 21 december 2012 eindigt de Maya-kalender. Dat betekent dat we met z'n allen op een hoger bewustzijnsniveau komen. Het gaat er niet meer om welke status je hebt, hoeveel mensen jou kennen en je via cyberspace volgen. Ken jezelf. Daar draait het allemaal om.

Zielsverwantschap
We hebben geen internetverbindingen nodig om in contact te staan met elkaar. Gewoon vijf minuten op een kussen midden in je woonkamer zitten en je zit binnen no time op het wereldwijde net van zielsverwantschap. Mocht je inmiddels misselijk geworden zijn van deze zielepraat, dan kan ik je geruststellen.

Geluk 2.0
Ik vind het natuurlijk ook meesterlijk hoeveel je kunt ontdekken op het net. En met een druk op de knop deel je je briljante hersenspinsels of muzikale kunsten met een groot publiek. Geweldig toch? Web 2.0 en zen kunnen trouwens ook goed samen gaan. Wat dacht je van mindfull twitteren? Daarom introduceer ik hierbij een nieuw begrip: Geluk 2.0

Ben jij ook gelukkig 2.0? Ik ben benieuwd hoe jij dat doet. Laat het me weten!


1 opmerking:

  1. Ken jezelf... Deden de oude Grieken ook niet zoiets? Hoe dan ook, wordt aan gewerkt. Komt in de nieuwe release, geluk 2.1. Geluk 2.0 is voor mij het voelen van eenheid en uniciteit. Onderdeel van iets zijn, verbonden zijn - en net zo uniek als ieder ander.

    Met eten en muziek, natuurlijk.

    ~L.

    BeantwoordenVerwijderen